8 Eylül 2015 Salı

Anne Biz Uygar Mıyız?

"Anne, biz uygar mıyız?"
........

İster 4 yaşında olayım, ister 40 bu sorunun cevabı hep dolambaçlı;

"Aslında öyleydik sanki ama son yıllarda ne bilim değiliz galiba ama yeni nesil var belki bir umut olur mu acaba..."
Velhasıl bir cümle bu kadar amalar, acabalar, belkiler barındırıyorsa bekleme yapma, devam et. Seneye yine sorarsın!

......
Annem bu baharda birikmiş bütün parasını Gümüşlük'te harika bir sitede ev alarak değerlendirdi.
Site; Gümüşlüğü tepeden gören, efsane gün batımına ortak olmuş, deniz manzaralı, ortak havuzlu, bakımlı, çoğunu yabancıların aldığı 3 farklı ev tipinden oluşuyor. Havuzlusu var, malikanesi var, bir de bizim gibi bütçesi kısıtlı olanlar için daire şeklinde olanlar var. Ama daire sizin bildiğiniz şehirli dairelerden değil tabii; Bahçeli...






Neyse biz bu evi yine Fethiye'ye taşınmak için satan dünya tatlısı İngiliz bir çiftten satın aldık. Ev pırıl pırıl, site cillop, komşular enternasyonel, yönetim ingilizce mail atabilen tipler... Sanırsın medeniyetin beşiğindeyiz.
Annemin tek sorunu ingilizce yapılan site kurul toplantıları (Onun da sil üstünü, kapı gibi kızı var yıllarca para verip okuttuğu)

Her şey ne kadar toz pembe değil mi?
Aynı Türkiye'nin Turizm Tanıtım videoları gibi (Sizi bilmem ama ben o videoları her sene seyredip, orada yaşamak istiyorum!!!) www.youtube.com/watch?v=FdsKn3v33o8

...

Bugün annem sinirle evime gelip elindeki 1 aylık su faturasını gösterdiğinde (aylık 450TL), boynumu hafif büküp, güneş gözlüklerimi çıkartıp Horatio Cane'e bağladım (CSI Miami dizisindeki rolüyle David Caruso)

"Atla arabaya Anne, Olay Yerine gidiyoruz"
"Ne diyorsun sen?"
"Olay yeri diyorum, site yönetimi, acil diyorum, bu ne diyorum..."

Uzatmayım, biz 10 kişiye bedel anne-kız arabamıza atlayıp, soluğu en hızlısından site yönetiminde aldık. Hemen yönetimdeki adam ve karısına sorularımız sormaya başladık.
Aaa aaa o da ne?
Bizim oylarımızla seçilmiş, maaşını ödediğimiz adam, koltuğunda kaykılmış bize kafa tutuyor!

"Beyfendi ayda 60 ton su harcamak mümkün mü? Sitede gizli hamam açsak, mailingi size yaptırmaz mıydık, bir kerelik bedava kese kuponu vermez miydik?
"Bir sorun var, nasıl çözeceğiz bu durumu?
"Burada böyle, su pahalı, harcamışsın demek, istemiyorsan git..."

Sanırsın adam Davos'ta...

Paralel Evrene suç atmadan hemen önce, şaşkınlık ve cinnet geçirerek çıktığımız yönetim ofisinden sonra soluğu hemen, her demokratik ortamda olduğu gibi sitedeki diğer insanlarla irtibata geçerek alıyoruz. Belki biz yanıldık. Bir anket lazım. İkinci hatta üçüncü görüş lazım.

Saat 18.00 - Sitenin eskileriyle masada, yönetimi tartışıyoruz!

Bana deseniz ki Türkiye'nin küçük bir maketini yapmanı istiyorum; içinde 45 ev olsun, Avrupalısı, Kürdü, Azerisi, Türkü...
Derim ki, "Yaa ne şanslı gününmüş, başka bir şey isteseydin keşke...Al işte burada yapılmışı var"

Masada ODTÜ'lüsü, Mimar Sinan'lısı, Şehir Planlamacısı, Heykeltraşı...
(%10'un %5'i orada neredeyse)

Biz yaşadıklarımızı anlatıyoruz: Adamın kabalığı, yönetimdeki boşluklar, su paraları, güvenlik sorunu... Değişmesi lazım diyoruz. Bir sorun var, çözülmeli diyoruz.

Cevap:
"Ahh biz neler çektik, hırsızı geldi, daha kabası geldi. Bunlar en azından ÇALIŞIYOR, görmezden gelin"

Ahh canım ülkem nohutla besleneni de aynı, somonla besleneni de...

"O ne demek beyefendi? O zaman siz diyorsunuz ki bize kötü davranıyorlar, bölüyorlar, demokrasi elden gidiyor ama en azından yol yaptılar!!!"

"Yani..."
"Yani kabul et, sus, otur diyorsunuz. Öyle mi?"
"ehhh, değil de, ne bilim, ne yapmak lazım...?"

Ne mi yapmak lazım? DUR demek lazım.
Hizmet etmek için seçilmiş, hizmeti karşılığında benim cebimden maaş alan insanların, demokratik, çalışkan, sorumluluk sahibi, çözüm üretebilen, kibar, konuşmasını, tartışmasını bilen ve işini yapan insanlar olması lazım. Yapmıyor mu?

GİTMESİ LAZIM ARKADAŞ!

(Bu yazıyı hiç bir büyük düşünüre bağlamayacağım çünkü onlar bu durum için söylenecek sözleri yüzyıllar önce söylemişler, şimdi onlara bağlanıp, kendimizi küçük duruma düşürmeyelim. Öyle değil mi ama?)














4 yorum:

  1. sonuc ne oldu cok merak ettim, faturayi duzelttirebildiniz mi? cogu site kuyu suyu kullaniyor, bunda nasil oldu da bu kadar pahalli su var ben de anlamadim.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Bali maalesef bu ayı denetlemeye ayırdık. Her gün kullandığımız suyu ölçmek için fotoğraf çekiyoruz. Saat mi bozuk yoksa zihniyetler mi? Bakalım göreceğiz:) Site dışarıdan su alıyor. Kullanımı da site saat ölçümüyle yapıyor sözde...

    YanıtlaSil
  3. Neticeyi merak ettim su faturasinda ve yonetimde son durum nedir acaba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Özge maalesef çok farklı bir sonuç alamadık. Sadece bahçe sulamayı otomatik değil manuel yaparak ve daha az sulayarak bir tık indirmeyi başardık faturayı. Henüz hala üstünde çalışıyoruz.

      Sil