22 Eylül 2014 Pazartesi

Beni bi Schopenhauer anlar!

Dün akşam annemin iş çıkışı eve getirdiği duvar ustasının kırık kaburgamıza denk gelen laflarından sonra bugünü tatil ilan ettik...

Muhsin Usta, bize uğradığında saat 20.30 civarıydı. Biz Memoyla evin önündeki betona oturmuş, feri sönmüş gözlerimiz ve baş göstermiş kamburumuzla, içli içli sigaralarımızı telliyoruz.

Bahçe kapısından içeri 1.85 boylarında, son derece trendy giyinmiş, esmer tenli bir adam, annemle birlikte girip, bize doğru yürüdü.

Bizde pek bi tepki yok, boş gözlerle bakmaya devam ediyoruz. Beyin ölümümüz gerçekleşmiş de, annemin ısrarlarıyla yaşatılıyor gibiyiz.
Adam, bizi görünce, anneme dönüp, "2 gün gelir, istediğin işleri yapar, giderim.  3'üncü gün gelirsem beni de bunlara benzetirsin sen, kakakakakkakaakakka (gülerken çıkan ses)"

Ya Tanrım Ya.... Ama Yaa...

Üniversite mezunu, pırlanta gibi iki genç, Diyarbakır'dan 15 sene önce buraya göçmüş, burada aile kurmuş, manikürlü, yemesine içmesine dikkat edip, saat 9.00'dan 17.00'ye kadar çalışmayı kendine prensip edinmiş, yaşamını sıva yaparak kazanan Muhsin'e cevap bile veremiyoruz. Sadece yarından sonraki gün için bize verdiği programı ve alışveriş listesini, başımızla onaylayıp, uzaklara bakmaya devam ediyoruz.

Not: Muhsin usta; Bodrum'da bütün sosyeteye iş yapan, son derece detaycı ama bir o kadar da ukala, gerçekten manikürlü ve komedyen olsa, Şahan'ı falan tokatlıyacak yeteneğe sahip sıva ustası. İşiniz düşerse bende numarası hala mevcut...

Neyse bugün tatiliz işte. Travmalarımızı ve yorgunluğumuzu atmak için Yahşi Sahilinde bir plaja atıyoruz kendimizi. Yahşi Sahili, irili ufaklı bir çok otel, pansiyon ve restoranlarla dolu. Hepsinin önünde de plaj kısmı. Burada Plajlarda şemsiye, şezlong bedeli diye bir şey yok. Sadece yediğine, içtiğine para veriyorsun. Son derece makul ve denizi de soğuk, temiz ve yahşi....

Bizim denizle pek bir işimiz olmuyor. Kendimizi attığımız köşelerde, bütün gün bir sağa, bir sola döne döne uyukluyoruz.

Şu an hem çok mutlu hem de çok mutsuzum!
Ve beni anlayabilecek tek insan, büyük Üstat Schopenhauer!

"Kim ne derse desin, mutlu insanın en mutlu anı, uykuya daldığı andır ve mutsuz bir insanın en mutsuz anı, uykudan uyandığı andır. İnsan hayatı, bir tür hata olmalı!" Arthur Schopenhauer (ünlü Alman filozof)